Wellington tour (deel 1) - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Wellington tour (deel 1) - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Wellington tour (deel 1)

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

Vandaag met Roel en Sini op excursie geweest naar de Weta workshop geweest, hier worden figuranten, decor, kleding en dergelijke gemaakt voor diverse film, waaronder stukken voor the Lord of the Rings maar ook voor King Kong, heel apart en bijzonder.

Vandaaruit zijn we naar Te Papa geweest, het landelijk museum, al is museum eigenlijk niet het correcte woord, belevenis en educatie museum voor alle leeftijden omschrijft beter wat het is. We zijn daar wel enkele uren geweest en het gaf veel weer van de natuur van Nieuw Zeeland, maar ook veel educatie over de vulkanen en over aarbevingen. Er was een simulatie van een aardbeving hoe het voelt, je weet dat het goed gaat, en je beleeft niet de daadwerkelijke angst maar heel apart om te voelen. Verder veel over de Maori cultuur, over de verdere historie van Nieuw Zeeland en wisselende tentoonstelling over modekleding.

Verder nog even langs de haven gekeken en gezien dat Wellington al echt Hollywood eigenschappen krijgt, op de berg is het al van verre te zien

• 29 Januari 2014 - 10:53

Janny:

ik schreef gisteren dat jullie maar even van je rust moesten genieten maar als ik nu lees wat jullie weer allemaal gedaan en gezien hebben is het lang niet rustig. De laatste foto die je stuurde is dat misschien vadertje tijd? hij lijkt er wel op
    veel plezier en tot horens