Dolfinarium XXL - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Dolfinarium XXL - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Dolfinarium XXL

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Wat een belevenissen weer, nog maar net weer van start en nu al veel gezien. Gisteravond hebben we gekeken bij een zeehonden kolonie. Zover we konden kijken lagen zeehonden en hun kroost op de rotsen. Waar de naam huilers vandaan komt hebben we ook duidelijk kunnen horen. Heel bijzonder om zomaar 50 meter van de weg dit te kunnen zien.

Vandaag heeft Gerwin walvissen gespot. Maar liefst 5 stuks hebben ze gezien en ook nog een paar dolfijnen op de gevoelige plaat kunnen vastleggen. Ik was niet mee, want ik heb gisteren nogal wat last van zeeziekte gehad van de veerboot dus dit zag ik echt niet zitten. Ik heb het dorpje verkend waar ook een bepaalde schelpsoort te zien was, de zogenaamde Paua schelp, echt prachtig.

Na de excursie zijn we terug naar Picton gereden, waar gisteren de veerboot ons heeft afgezet en zijn via een bochtige pas (de Queen Charlotte drive) met fantastische uitzichten uiteindelijk aangekomen in Nelson.

• 01 Februari 2014 - 09:55

Janny:

He matroosje, we wisten wel dat je geen zeebenen had maar dat het zo erg was wisten we niet, afijn dit hoeft gelukkig niet iedere dag zo'n oversteek maken.
    Wanneer we de foto's zien kunnen we ons bijna niet voorstellen dat jullie dit echt zien en echt beleven, het lijken wel plaatjes uit een of andere natuurgids.
    Zijn jullie hoofden wel groot genoeg om dit allemaal op te slaan? 't Is gewoon onvoorstelbaar dat het daar zo mooi is. Verder ga ik niet heb je net gesproken met toch weer een onverwacht einde.