Hard van een berg afgelopen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Hard van een berg afgelopen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Hard van een berg afgelopen

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

10 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag eens geen kryptische titel, maar gewoon omschreven wat we gedaan hebben. Welliswaar hadden we een parachute en een instructeur op onze rug, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat gaaf om door de lucht te zweven en een stukje te stijgen door de thermiek. Wat een uitzicht hadden we ook dit keer weer, wat is het hier geweldig! Dit was echt een relaxt uitje, want we werden helemaal tot boven bij de berg gebracht, vandaar ongeveer 10 meter rennen (dit is al naar boven toe afgerond) en dan maar hop, de beentjes in de lucht.
Gerwin is zoals altijd baas boven baas en heeft de instructeur eens flink getild. Zowel bij de start als bij de landing was Gerwin nog aan het rennen en bungelde de instructeur al/nog met zijn benen in de lucht. Hij was hier zelf ook verbaasd over, was hem nog niet eerder overkomen.

Vanochtend hebben we Queenstown bekeken en tot de conclusie gekomen dat wij toch echt liever in de natuur zijn dan in een stad(je) Even is leuk maar daarna vlug naar het "platte"laand!

Nog even gekeken bij het bungeejumpen, maar dat is een brug te ver voor ons (heb je 'm? haha)

Verder zijn we (op verzoek) op huizenjacht geweest, want hoe omschrijf je nu de huizenstijl in Nieuw Zeeland? De meeste woningen die we gezien hebben zijn bungalows, de ene wat kleiner, de andere wat groter. De bouwmaterialen aan de buitenkant is vaak hout/trespa, maar je ziet ook wel regelmatig gestucte of stenen huizen. Als we kijken naar de bouwstijl dan wordt houtskeletbouw en prefab vaak toegepast. Ter illustratie 2 foto's.

We zijn vandaag geindigd in Kingston, vlak onder Queenstown en gaan morgen verder in de richting van Milford Sound

• 10 Februari 2014 - 09:04

Gert En Betsy:

Goedemorgen...........voor ons dan!

Jeetje wat gaaf en wat een lef!! Ik weet niet of ik dat zou durven. Zo zie je Nieuwzeeland wel op een andere manier. Super hoor! Voor jullie is de dag al weer een heel eind op weg. Hier begint ie net en het is maandag en zoals jullie weten is maandag mijn super dag.......pfff. Affijn jullie genieten maar lekker daaro,ik zal aan mijn verplichtingen voldoen!

Lieve Groet ons

• 10 Februari 2014 - 09:20

Janny:

Alet, Alet wat gebeurd er toch met jouw, ik ken je zo niet. Van je zusje kun je zulke dingen verwachten maar van jouw had ik dit niet verwacht. Super dat je dit allemaal durft en doet. Jullie worden geloof ik wel heel erg verliefd op dit land. Laat de liefde maar niet zo ver gaan dat je niet meer in ons koude kikkerlandje wilt wonen.
    Bedankt voor de foto's van de huizen, nu hebben we ook daar een beeld van gekregen. Geniet nog maar lekker en voor straks lekker slapen en zweef maar weg op al je mooie gedachten en avonturen.

veel liefs van ons

• 10 Februari 2014 - 19:37

Lenette:

Prachtig om jullie zo te volgen.

Groeten Lenette

• 10 Februari 2014 - 21:36

Roel:

Na de sprong van de berg, nu nog de bungee jump en de shot overriver speedboat.Roel

• 10 Februari 2014 - 21:44

Joke:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en gezien hebben.
    Mooi hoor met al die foto's erbij. Wat een schitterend land!
    Dat jullie genieten is wel duidelijk.
    Veel plezier nog.

Groet Joke