Terug naar de zuidkust - Reisverslag uit Slope Point, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Terug naar de zuidkust - Reisverslag uit Slope Point, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Terug naar de zuidkust

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Slope Point

Nee, het heeft niets met het bekende boek van Saskia Noort te maken, maar het was desondanks best spannend. We bezochten Canibal bay, waar we zeeleeuwen op het strand zagen liggen slapen. In de struiken lag een zeeleeuw kalf te slapen, dan kan het zo zijn dat de moeder ook ergens op de loer ligt, en als zij denkt dat je een gevaar bent voor haar jong...
Maar goed, wat geweldig om zo tussen die dieren door te lopen.
Deze tip kregen we van de buren op de camping in Dunedin, en deze kans wilden we toch niet laten liggen vandaar dat we terug gereden zijn. Ook al omdat zo'n 50 kilometer verderop je kon zwemmen met dolfijnen, gewoon in de baai, dus dat moest Gerwin proberen!
We hebben wel dolfijnen gezien, maar ze hadden niet zo'n zin om te spelen, dus heb ik maar een foto van mijn surfdude gemaakt.
Vlakbij de camping nog weer pinguins gespot, leuk leuk leuk.

• 18 Februari 2014 - 09:35

Janny:

stoer hoor, lijkt bijna bay watch