Zweet in de handjes - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Zweet in de handjes - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Zweet in de handjes

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Vandaag hebben we gekeken bij een bypass van de rivier, deze bypass wordt dagelijks om 12.00 uur gebruikt door de sluizen open te zetten. Wat een kracht heeft het water dan!
Verder hebben we een riviercruise gedaan, hier werd veel verteld over de natuur en we zijn tot heel dicht bij de Huka falls gevaren. Ook hier weer een zeer krachtig schouwspel van het water.
Tot slot zijn we door het binnenland gereden naar Napier waar we vannacht overnachten. Napier is opnieuw opgebouwd na een aardbeving in art deco stijl, best leuk om te zien.

Met ons gaat het verder prima, we genieten volop en het weer werkt ook geweldig mee. Elke dag de korte broek en een T-shirt, heerlijk gewoon.

Vanmiddag hadden we even flink angstige momenten. We reden een lange weg zonder verdere faciliteiten en dan gaat het benzinelampje branden, HELP! De weg was zo'n 110 km lang en voordat we de weg opgingen had Gerwin wel gezien dat er geen tankstation zou komen, leuk dat ie dat gezien had, maar dan was het wel handig dat hij even op de tankmeter had gekeken. Op de laatste druppel diesel toch nog een tankstation, pff op tijd. Maar alleen met pin. Geen probleem toch? We hebben de creditkaart en de pinpassen mee, moet goed komen. Helaas, alleen binnenlandse passen werden geaccepteerd, wat nu? We hoorden wel wat geluiden uit de loods die er bij stond en gelukkig was die meneer zo welwillend dat hij met zijn pas wilde tanken en dat wij hem kontant konden afrekenen. In plaats van korting bij onze vaste tankstations hebben we nu maar een fooi achter gelaten. Wat fijn dat er behulpzame mensen zijn.

• 25 Januari 2014 - 22:08

Janneke:

Leuk al die foto's. En mooi om te horen dat het weer super is, lekker warm. Ben stiekum wel een beetje jaloers;) het is hier nu echt koud en we krijgen morgen misschien zelfs sneeuw. Heb zelf veel meer zin in de lente, zeker wanneer ik lees dat jullie in korte broek en t-shirt lopen :) Wij wensen jullie nog veel plezier en de groetjes weer van ons allemaal!

• 26 Januari 2014 - 22:49

Gert En Betsy:

Whaaaaaa,ik dacht dat ik niet mee was!!! Dat zou mij dus ook kun over komen......te weinig benzine en dan sta je daar zonder ook maar een pomp in de buurt! Gelukkig voor jullie dat iedereen wel willend was en het laatste druppeltje jullie toch bracht waar jullie wilden zijn. Prachtige foto's iedere keer! Heerlijk dat alles lekker verloopt!