Waterpas - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Waterpas - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Waterpas

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

08 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag hebben we voornamelijk veel gereden. We zijn de dag begonnen met heel vroeg opstaan om naar Lake Matheson te gaan. Dit meer is wanneer het zo glad is als een spiegel een echte spiegel. Hij reflecteert dan de bergen op de achtergrond en de wolken en moet heel mooi zijn. Gistermiddag waren we hier ook al geweest maar toen zat er te veel rimpeling in het meer. De lucht was echter prachtig, maar we hoopten vanochtend meer te zien. Dus vanochtend vroeg uit de veren, toen we net op weg waren bleek dat de bewolking zo dicht was dat we geen berg konden zien, dus was er weinig te reflecteren. Wij weer terug naar de camping en terug in ons bedje om nog een paar uurtjes lekker te slapen.

Toen we voor de tweede keer vanochtend vertrokken heeft Gerwin eerst de tank nog even vol lucht getankt (de pomp deed het niet, dus maar opnieuw bij een volgende pomp) en zijn we op weg gegaan naar de Fox gletsjer, deze hebben we tot aan de voet benaderd wat een hele klim was, maar goed, het uitzicht was het weer meer dan waard en van autorijden krijg je van die zit billen...

Bij een zalmkwekerij hebben we flinke uit de k(l)uit(en) gewassen zalmen gezien en een stukje gerookte mee genomen voor onze lunch, en het was voortreffeljk!

Na de gletsjer enkele prachtige uitzichten gezien en door de Haast pas gereden alwaar we getrakteerd werden op enkele watervallen en allerschattigste meertjes. Nog een uitzicht op besneeuwde bergtoppen (wat best raar is als je in je korte broek en t-shirt rondhuppelt) en enkele prachtige meren.

Al met al een water-pas-dag vandaag (moet eerlijk zeggen dat de credits voor de titel niet voor mij zijn maar voor mijn mannetje)

• 08 Februari 2014 - 10:30

Gert En Betsy:

Zucht...dit wordt dus echt een reisje voor als de kids uit huis zijn. Zullen ze niet leuk vinden...Wat zien jullie een hoop en wat een pracht!

Fijn weekend Dikke kus van ons

• 08 Februari 2014 - 19:06

Remi En Johanna:

Wat fantastisch dat jullie dit beleven en wij genieten van jullie verslagen en de mooie foto's.
    Dank je wel daarvoor.

Groetjes Johanna / Remi.