Uit de lucht... in de lucht - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu Uit de lucht... in de lucht - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

Uit de lucht... in de lucht

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

De titel van vandaag zegt het al, gisteren geen goede WIFI verbinding dus even een dag geen verslag (uit de lucht) , dat wil uiteraard niet zeggen dat we niets gezien hebben, maar ik moet het echt over vandaag hebben.
We zijn gisteren geindigd in Franz Josef en het enige wat dit plaatsje echt te bieden heeft is een geweldige gletsjer. Vandaar dus ook dat we juist hier zijn geindigd en vandaag de dag zijn begonnen.
Vandaag hebben we een heuse gletsjer bewandeld nadat we met een helicopter (in de lucht) op de gletsjer zijn gebracht. Omdat we nog nooit in een helicopter hebben gevlogen was dit al een belevenis op zich. Ook het wandelen (lees klauteren) met ijzeren spikes onder je schoenen is even wennen. Maar wat was het weer geweldig! Ik moet bekennen dat het eigenlijk op sommige punten wel te zwaar was, maar ik leef nog en ben heelhuids weer beneden aangekomen. (soms is het maar beter om dingen achteraf te vertellen dan maakt niemand zich zorgen...) Ik kan op dit moment alleen maar in euforische woorden denken, een goed verhaal zit er niet echt in, dus sluit ik voor vandaag af en de foto's spreken wel voor zich.

  • 08 Februari 2014 - 10:23

    Gert En Betsy:

    Hallo,

    Wouw....dat is echt heel gaaf! En Alet dat heb jij kunnen volhouden??? Topwijf! Getuigt van wilskracht! Dan de volgende dag maar een rustdag in lassen lijkt me. Al is dat wel moeilijk met al dat moois wat jullie zien. Hier is het weekend voor ons. Niks bijzonders...gewoon de dagelijkse dingen doen,zoals boodschappen en ff shoppen in de stad!

    Groetjes van ons allemaal

  • 09 Februari 2014 - 00:12

    Berend En Janny:

    Zo zeg..... dat lijkt mij echt heel geweldig. Zo'n vlucht met een heli!! Super!!!. Maar...... daarna wandelen in zo'n glibberige heuvelachtige omgeving..... daar zou ik wel een paar keer over nadenken voor ik daaraan ging beginnen. Super stoer hoor en gelukkig is alles goed afgelopen.
    Wat voel je je een klein mensje he, in zo"n inmense sneeuw- en ijs massa!
    Veel plezier nog !
    Hartelijke groet van ons

  • 09 Februari 2014 - 00:12

    Berend En Janny:

    Zo zeg..... dat lijkt mij echt heel geweldig. Zo'n vlucht met een heli!! Super!!!. Maar...... daarna wandelen in zo'n glibberige heuvelachtige omgeving..... daar zou ik wel een paar keer over nadenken voor ik daaraan ging beginnen. Super stoer hoor en gelukkig is alles goed afgelopen.
    Wat voel je je een klein mensje he, in zo"n inmense sneeuw- en ijs massa!
    Veel plezier nog !
    Hartelijke groet van ons

  • 09 Februari 2014 - 00:13

    Berend En Janny:

    Zo zeg..... dat lijkt mij echt heel geweldig. Zo'n vlucht met een heli!! Super!!!. Maar...... daarna wandelen in zo'n glibberige heuvelachtige omgeving..... daar zou ik wel een paar keer over nadenken voor ik daaraan ging beginnen. Super stoer hoor en gelukkig is alles goed afgelopen.
    Wat voel je je een klein mensje he, in zo"n inmense sneeuw- en ijs massa!
    Veel plezier nog !
    Hartelijke groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

aletengerwin

Graag houden we iedereen die geïnteresseerd is in onze belevenissen op de hoogte van onze reis naar Nieuw Zeeland

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 13826

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 25 Februari 2014

Ons avontuur naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: