De hunebedden van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu De hunebedden van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van aletengerwin Otten - WaarBenJij.nu

De hunebedden van Nieuw Zeeland

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg aletengerwin

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Spraken we zondag nog een gids die in Nederland geweest was en toen ze hoorde dat we in Drenthe wonen zei ze meteen, oh van de hunebedden.

Wij zijn vandaag bij de Mouraki Boulders geweest, grote stenen bollen liggen hier op het strand, leuk om te zien en om er enkele foto's te nemen.
Je zou dit een verschijnsel van de natuur kunnen noemen, maar de Maori's stellen het zo dat dit manden met aardappelen zijn die vroeger overboord van een schip zijn gegaan. Zeg maar wat de waarheid is, wij vonden ze gewoon mooi.

Sommige mensen hier hebben heel bijzondere verzamelingen. Zo reden we vandaag langs een tuin met wel ruim 750 theepotten, niet mooi volgens mij maar wel apart, toch maar een foto genomen, zal hem jullie ook laten zien.

Vandaag zijn we aangekomen in Oamaru, een leuk historisch stadje wat ook bekend staat om haar twee pinguinkolones. Vanavond zijn we bij de kleine blauwe pinguins geweest, helaas mochten er geen foto's genomen worden, maar het was echt heel leuk om te zien. Ze komen met groepjes van 5 tot 10 aanzwemmen en stuntelen de rotsen op. Boven aangekomen socializen ze nog even tot ze de oversteek gaan maken naar de slaapplaatsen. Heel schattig om te zien.

Morgen verlaten we de kust weer even en trekken het binnenland in, op naar Mount Cook

• 18 Februari 2014 - 19:58

Gert En Betsy:

Hee Hallooo,

Eindelijk daar zijn jullie weer!! Jullie zijn of 3 dagen niet online geweest of bij ons klopte er iets niet.....kan natuurlijk ook.
    Het is allemaal wel prachtig om te zien en inderdaad wat bijzonder om zomaar tussen al die beesten te lopen,die wij normaal achter de hekken aanschouwen!!!!
    Jammer Gerwin...dat het niet gelukt is met de dolfijnen...........hier zit een gniffelende Tess..jammer maar helaas.
    De foto;s zijn ook steeds erg mooi. Ben dan ook zeer benieuwd naar de rest van de foto;s. Maar jeetje nog een weekje...wat gaat het snel he? Waar zijn al die weken gebleven.
    Hier moeten de kids nog een paar dagen buffelen en dan hebben ze ook een welverdiende vakantie!
    Verder verloopt hier alles zoals altijd...........de kippetjes krijgen ondertussen toch een beetje heimwee naar de baasjes en wij eigenlijk ook wel een beetje! Alhoewel.....het is ook wel lekker rustig zo!! Hahahah grapje...
    En ik............ik geniet met volle teugen van mijn nieuwe bank!!! Ik hou nu tijd over...........wat een rust geeft ie mij....Heerlijk.

Zeg lieve mensen blijf nog lekker genieten!!

Tot later en Groetjes de Ritzjes